fredag den 17. februar 2012

17. februar 2012

I dag er jeg så småt begyndt på Detox dit liv.
Jeg har tørbørstet hele kroppen før badet og brugt oliescrub i stedet for bodyshampoo. Min oliescrub er hjemmelavet, det kan jeg lige så godt når jeg alligevel har skabet fyldt med gode økologiske olier. Den jeg bruger i dag er lavet af kokosolie, olivenolie og groft salt (dufter skønt). Det er en lidt underlig følelse at smøre sig ind i en fedtet gang olie, men det var ikke så svært at vaske af, som jeg havde forestillet mig. Huden er blød og jeg har ikke brugt creme. Badet blev afsluttet med det kolde gys. Jeg kan huske at jeg i en periode, da jeg var yngre, forsøgte mig med kolde bade, men dem har jeg nu aldrig været særlig glad for. Det var ikke så slemt, når bare man husker at trække vejret.
Jeg ville engentlig have lavet oil pulling også, men det skal man åbenbart gøre på tom mave, så mere om det senere :)
Endelig drak jeg mit første olie shot, lavet af hørfrøolie, friskpresset appelsinsaft og soyamælk. Det smagte ikke specielt godt, men var heller ikke så slemt at jeg skar ansigter eller måtte drikke eller spise noget lige efter for at tage bismagen. Jeg drak endda en igen senere på dagen, så det kan jeg godt fortsætte med.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar