onsdag den 22. februar 2012

Tanker.

Efter i januar at have været på detox,besluttede jeg mig at forsøge mig med noget nyt.
Lige meget hvor tynd en person er, kan topmaven stritte ud fortil. Jeg var nu godt tilfreds med min mave efter detoxen. Jeg læste et par bøger der hævder, at det er muligt kun at angribe mavefedtet og da jeg vidste, at det første der ville begynde at bule ud igen efter min detox, måtte jeg forsøge mig med den mavediet.
Meget skeptisk satte jeg mig ind i bogen, jeg tror ikke på ideen om at punkt-træne, dvs. tabe sig et bestemt sted på kroppen ved hjælp af træning, og jeg tror heller ikke, man kan nøjes med at tabe sig et bestemt sted på kroppen, men billederne i bogen talte deres tydelige sprog. Det så ud til at ville kunne virke.
I diæten skal man spise mange proteiner fra kød og mælkeprodukter og ingen kulhydrater (heller ikke frugt), hvilket er det modsatte af, hvad jeg hidtil har prøvet. Manden synes det lød som en god ide. Det undrede mig godt nok, at man måtte spise mayonnaise, K-salater, bøf med brun sauce og at forfatterne tillader sødemidler, men det skal da prøves.
Måske er det fordi, at jeg ikke har gået 100% ind for diæten og ikke har fuldt den til punkt og prikke, men jeg har i hvert fald ikke tabt mig og maven er ikke blevet inde på plads! Det ser dog ud til at min mand har tabt sig :)
Det næste jeg tænkte var, at følge Detox dit liv. Her må man godt få lidt kulhydrat og gerne mange proteiner. Dog er alle mælkeprodukter (fra køer) banlyst, dvs at min daglige kaffe ryger sig en tur, men det kan jeg godt leve med. Det var bestemt ikke kaffen jeg manglede på min detox, men i skrivende stund kunne jeg da godt bruge en kop. I Detox dit liv, gør de meget ud af at fortælle om alle de giftstoffer der er i vores mad, derfor er det en nødvendighed, at man lever økologisk. Vi spiser i forvejen temmelig økologisk, men med en ikke helt så god økonomi, er der ikke råd til gå 100% ind for sagen og kan kuren så gennemføres?
Det gode ved Detox dit liv er, at det ikke kun er kosten der skal renses for alt det dårlige, man skal også rydde op i sit liv, noget de fleste af os nok kunne trænge til. De opskrifter der beskrives i bogen lyder gode, men Chili Con Carne til morgenmad har jeg det lidt svært med, og jeg bryder mig ikke om omelet. Desserter og mellemmåltider ser gode ud ;)
Hvis det alligevel ikke bliver Detox dit liv, er der dog nogle gode vaner jeg gerne vil tage med mig. Bla. Morgenbadet, olieshots, mindre portioner, væk med kaffen og sikkert også mælken. Motion er jeg heldigvis godt i gang med, og skal fitnesscentret blive min faste arbejdsplads, gør det bare det hele endnu bedre.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar